Cookies

Vi på BNP Paribas Cardif använder cookies på vår webbsida för att komma ihåg dina val. Genom att klicka på ”Continue” till höger samtycker du till att cookies används. För att läsa mer om cookies, klicka på "learn more".

Frågor & svar

 

Image inner page FAQ

Vanliga frågor och svar:

 

Hur anmäler jag en skada?

Om du blivit arbetslös eller sjukskriven och har ett Betalskydd eller Låneskydd kan du anmäla din skada här på vår webbplats.
För övriga försäkringar är du välkommen att ringa oss på 020 - 52 52 56 för att beställa en skadeblankett.
Du kan även vända dig till vår samarbetspartner där du ansökte om din försäkring.

Du skickar din skadeanmälan till:
BNP Paribas Cardif, Box 24110, 400 22 Göteborg.

 

Vart ringer jag om jag behöver läkarvård och har en sjukvårdsförsäkring hos er?

För att boka besök till läkare kontaktar du vår vårdplanering: 020 - 98 75 00. Från utlandet ringer du: +46 (0) 31 - 707 98 66. Observera att läkarbesök endast kan bokas för vård i Sverige.

 

Hur betalar jag försäkringspremien och vilka kostnader tillkommer?

Försäkringen kan betalas antingen via autogiro eller via faktura. Observera att vissa försäkringar endast kan betalas månadsvis via autogiro. Se i dina villkor vad som gäller för just din försäkring.

 

Hur ändrar jag betalsätt på min försäkring?

  • För att ändra till fakturabetalning kan du kontakta oss via telefon 020 - 52 52 56 eller via e-post: info@bnpparibascardif.se
  • För att ändra till månadsvis autogirobetalning behöver du underteckna ett särskilt autogiromedgivande. Observera att blanketten måste skickas in till oss i original. Du kan även kontakta oss via telefon 020 - 52 52 56 eller via e-post: info@bnpparibascardif.se.  

 

Vad innebär det att vara försäkringstagare?

Försäkringstagare är den som ingår försäkringsavtal med försäkringsgivaren. Försäkringstagaren är ägare till försäkringen.

 

Vad innebär det att vara försäkrad?

Den försäkrade är den person vars liv eller hälsa försäkringen omfattar.

 

Jag är arbetslös/sjukskriven och har ett betalskydd - hur går jag tillväga?

Du anmäler din skada här på vår webbplats eller ringer till oss på 020 - 52 52 56 för att beställa en skadeblankett. Du kan även vända dig till vår samarbetspartner där du ansökte om din försäkring.

 

Vilken skatteklass har min försäkring?

Försäkring Skatteklass
Livförsäkring/Livskydd  K
Olycksfallsförsäkring  K
Sjukförsäkring  K och P
Inkomstskydd  K
Betalskyddsförsäkring/Låneskydd/Kontoskydd      K
Sjukavbrottsförsäkring  K
Barnförsäkring  K
Sjukvårdsförsäkring Särskilda regler gäller