Cookies

Vi på BNP Paribas Cardif använder cookies på vår webbsida för att komma ihåg dina val. Genom att klicka på ”Continue” till höger samtycker du till att cookies används. För att läsa mer om cookies, klicka på "learn more".

Betalskydd och Låneskydd

Anmäl skada/Begär ersättning


 

För att anmäla din skada till oss behöver du ha följande:

 

  • Personnummer, försäkringsnummer eller lånenummer

Försäkringsnummer hittar du på ditt försäkringsbesked. Ditt lånenummer hittar du på din låneavi.

 

  • Intyg på eventuella tidigare ersättningar från Försäkringskassan

Intyget ska visa utbetald ersättning under de senaste 2 åren. Du hittar det på Försäkringskassans hemsida under Blanketter och intyg, eller ring deras kundcenter på 0771-524 524

 

  • Kopia på din låneavi (information om månadskostnaden för lån).

Vi behöver din kopia för månaden före du blev arbetslös eller sjuk. Det går bra att bifoga en utskrift från Internetbanken. Betalar du kvartalsvis ska du skicka in avin för hela perioden.

 

  • Är du arbetslös? Skicka även in:

- Kopia av de arbetsgivarintyg som du lämnat till A-kassan

- Kopia av A-kassans beslut

- Kopia av A-kassans utbetalningsspecifikationer

 

  • Är du sjukskriven? Skicka även in:

- Kopia av de läkarintyg som du eller din läkare lämnat till Försäkringskassan

- Kopia av Försäkringskassans utbetalningsspecifikationer

 

När du gjort din skadeanmälan kommer du att få ett bekräftelsemejl till den mejladress du registrerat. Om du inte ser mejlet i din inkorg så titta gärna så att det inte hamnat i mappen skräppost. Har du inte fått det så är du välkommen att kontakta vår kundservice så hjälper vi dig.