Kunder

Här hittar du vad du behöver för att hantera ditt ärende.

Så ansöker du om ersättning

Har du drabbats av en skada och vill ansöka om ersättning från din försäkring? Arbetslöshet och sjukskrivning är två skador där du kan ansöka direkt på webben. För övriga skadeärenden vill vi att du kontaktar oss på 020-52 52 56.

 

Vid arbetslöshet behöver du:

  • Intyg från Försäkringskassan
    Vi behöver ett intyg som visar vilken ersättning du fått från Försäkringskassan de senaste två åren.
    Du hittar intyget här.
  • Kopia på betalningen av ditt lån
    Vi behöver en kopia av din låneavi som visar vad du betalade månaden före att du blev arbetslös eller sjuk. Det går bra att bifoga en utskrift från din internetbank. Betalar du kvartalsvis ska du skicka in avin för hela perioden.
  • Arbetsgivarintyg
    Kopia av de arbetsgivarintyg som du lämnat till A-kassan
  • Kopia på beslut om ersättning från A-kassan
  • Kopia på samtliga utbetalningsspecifikationer från A-kassan
     

För att kunna hantera ditt ärende så snabbt som möjligt, behöver du skicka in samtliga handlingar. Vi ber dig därför att vänta med din ansökan tills du kan skicka in alla dokument samtidigt.

Du behöver identifiera dig med Bank-ID för att kunna ansöka om ersättning.

Tänk på att din försäkring inte lämnar ersättning för:

  • Sjukskrivning eller arbetslöshet som startat före ditt lån betalades ut. 
  • Arbetslöshet som beror på egen uppsägning. 


 

Vid sjukskrivning behöver du:

  • Intyg från Försäkringskassan
    Vi behöver ett inyg som visar vilken ersättning du fått från Försäkringskassan de senase två åren.
    Du hittar intyget här.
  • Kopia på betalningen av ditt lån
    Vi behöver en kopia av din låneavi som visar vad du betalade månaden före att du blev arbetslös eller sjuk. Det går bra att bifoga en utskrift från din internetbank. Betalar du kvartalsvis ska du skicka in avin för hela perioden.
  • Kopia på de läkarintyg som lämnats till Försäkringskassan
    Du hittar intygen på Mina sidor hos Försäkringskassan.
  • Kopia på samtliga utbetalningsspecifikationer från Försäkringskassan

För att kunna hantera ditt ärende så snabbt som möjligt, behöver du skicka in samtliga handlingar. Vi ber dig därför att vänta med din ansökan tills du kan skicka in alla dokument samtidigt.


Du behöver identifiera dig med Bank-ID för att kunna ansöka om ersättning.



 

Övriga försäkringar

För övriga skadeärenden 
ber vi dig mejla 
oss på
 

info@bnpparibascardif.se

eller ringa oss vardagar 8-17:
020-52 52 56 

Skadeblanketter per post skickas till:
BNP Paribas Cardif
Box 24110
400 22 Göteborg

Behöver du komplettera din ansökan?

Ladda upp dokument tryggt och säkert.

Läs mer